First moment

Článok publikovaný: Firstminute opak lastminute

Len čo sa skončí akcia výpredajov zájazdov nazývaná "last minute" ( koncom leta), prichádzajú cestovné kancelárie na trh s novými ponukovými katalógmi ( koncom jesene - začiatkom zimy) a začína sa iná zľavová akcia "First moment" - teda akcia predpredajov. Dovolenky na nastávajúce leto sa ponúkajú so zľavou, pretože sú predávané vo veľkom časovom predstihu.

first minute
Kliknite na baner zobrazíte aktuálnu ponuku zájazdov cestovnej kancelárie RenyTravel na domovskej internetovej stránke (www.renytravel.sk). Baner informuje o poskytnutí zľavy až do výšky 25% z ceny. Zľava v takejto výške bude poskytnutá na niektoré vybrané zájazdy z ponuky "leto 2012" Akcia bola zahájená dňom vytlačenia katalógov "TALIANSKO LETO 2012" alebo "CHOTVATSKO LETO 2012" teda 10. decembra 2011. Od toho dňa je možné zakúpiť si niektoré letné dovolenky v Taliansku a Chorvátsku v cestovnej kancelárii Reny Travel so zľavou až 25%.

First moment ( First minute ) čo to vlastne je?

First moment akcia
Jedná sa o zľavy, ktorých poskytovanie sa spája so skorým nákupom ( v rámci vyhláseného predpredaja) zájazdov. Deje sa tak v čase, kedy cestovné kancelárie prídu na trh s novou ponukou zájazdov ( nové katalógy ) a v preklade sa jedná o zľavy za skorý nákup (doslovne: v prvej chvíli / prvej minúte). Keďže cestovka začne predávať vo veľkom predstihu, vďačne ponúkne zákazníkovi zľavu z ceny zájazdu.

First moment zľavy poskytujú cestovné kancelárie hlavne z dôvodu, že sa snažia maximálne zaplniť ubytovacie kapacity už na začiatku sezóny, aby neriskovali priveľké straty v prípade nevypredania. V neposlednom rade je poskytovanie zliav za skorý nákup zaujímavé aj z marketingového hľadiska, alebo sa tak v minulosti často dialo, že sa jednotlivé cestovné kancelárie mohli vďaka týmto zľavám zviditeľniť pred tými, ktoré takýto spôsob predaja nepoužívali. Ďalším častým dôvodom býva "sucho v kase" nedostatok finančných prostriedkov a sezónny cyklus života cestovky.

V súčasnosti už aj tento typ zliav zaplavil trh a momentálne platí, že cestovná kancelária, ktorá neponúka zľavy za skorý nákup (first moment) ako keby ani nebola. Všetci svorne ponúkajú zľavy first moment, v ktorých sa jemne odlišujú iba vo výške zľavy. Cestovky taktiež svorne ponúkajú v čase vrcholenia dovolenkovej sezóny zľavy last minute, kde sa ich zľavy tiež viac-menej podobajú. Takáto situácia hrá do kariet zákazníkovi. Ten boduje či si kúpi dovolenku v predpredaji a získa 30% zľavu FIRST MOMENT, alebo vo výpredaji získa 30% zľavu LAST MINUTE.

Porovnanie first moment a last minute

Porovnanie first moment a last minute
First moment zľavy sú pre zákazníka mimoriadne výhodné. Oproti zľave last-minute ( zľava v poslednej chvíli ) má pre klienta first moment nespornú výhodu - šírku výberu. Pokiaľ pri akciách last-minute si kupujete zájazd, ktorý cestovke zostal "na sklade" ako nepredajný tovar, v akcii first moment si vyberáte dovolenku z celej ponuky danej cestovky, včítane jej najkvalitnejších a najlepšie predávaných zájazdov a ešte za to obdržíte zľavu ;-).

Riaditeľka Reny Travel: "First minute je nesporne vynikajúci a ústretový krok smerom ku klientovi, dovolím si tiež tvrdiť, že je oveľa zaujímavejší ako Last minute, keďže sa nejedná o výpredaj ale o predpredaj. Plánované dovolenky doporučujem riešiť v predstihu s bonusom FM zľavy, náhodné akcie a spontánne cestovanie prostredníctvom LM."

FM-klient si môže vybrať dovolenku akú si sám predstavoval, vyberie krajinu, ktorú chce navštíviť, nie takú ktorá cestovke (v rámci lastminute) "ostala na sklade". Zvolí si termín dovolenky taký, aký potrebuje a chce on (napr. polovica júla), nie termín ktorý mu vnucuje cestovka - ktorý "ostal voľný" vo výpredaji (napr. koniec septembra). Vyberá si hotel z kompletného zoznamu (napr. 200 hotelov v katalógu) a nie posledný hotel ( asi najhorší ?! ), ktorý "ešte ostal voľný". Všetko si vyberie podľa vlastných predstáv a porieb. Navyše s veľmi zaujímavým cenovým zvýhodnením. Zľavy za skorý nákup sa pohybujú medzi 10 – 30%, teda podobne ako zľavy u last-minute.

Napriek nesporným argumentom v prospech first moment pred last minute, každému zákazníkovi nevyhovuje tento spôsob nakupovania dovoleniek. First minute má isté nevýhody. Hlavná nevýhoda súvisí s veľkým časovým predstihom nákupu dovolenky. Ak si opatríte letný (júlový či augustový) pobyt už v januári či februári, teda pol roka dopredu, môže sa za taký dlhý čas čokoľvek prihodiť. Nepríjemné udalosti môžu nastať tak na strane zákazníka ako aj na strane krajiny, do ktorej bude cestovať. Ako príklad môžeme uviesť udalosti z Egypta po futbalovom zápase 1.2.2012. Reakcia na násilnosti kde zahynulo takmer 80 ľudí a 1000 utrpelo zranenia, na istom internetovom diskusnom fóre: "... Tak sem uz na dovolenku nejdem. To nie su ludia ale diva zver..."

Zľava za skorý nákup je nevhodná len pre tých klientov, ktorí nevedia resp. nemôžu určiť presný termín svojej dovolenky. Ako to chápať ? Predstavte si, že si práve prezeráte ponuku dovoleniek v katalógu, je koniec januára, narazíte na nádherný hotel v nádhernej lokalite - ideálna dovolenka, po takom niečom stále túžite. Cestovka vám zároveň ponúka, že ak si tento júlový zájazd zakúpite už v januári dá vám zľavu 30%. Lenže vy nie ste celkom pánom svojho času. Váš zamestnávateľ resp. zamestnávateľ vášho manžela(ky) potvrdí, pridelí, alebo schváli termín dovolenky až koncom mája? Takže takúto ponuku dovolenky s FM zľavou 30% musíte oželieť.

First moment odporúčame poistiť

Dovolenku, ktorú kupujete na First moment, odporúčame poistiť na "storno zájazdu". Prečo a ako? Objednávate si ju aj viac ako pol roka vopred a neviete čo všetko sa môže prihodiť. Zaskočiť a zrušiť vašu dôkladne vybratú dovolenku môže hocijaká aj naoko banálna záležitosť, najčastejšie to bývajú náhle ochorenie, rizikové tehotenstvo, ale aj menej časté dôvody ako je nespravenie štátnej skúšky, strata alebo zmena zamestnania, rozvod atd. Poistenie storna zájazdu si uzavrite pri kúpe zájazdu, dodatočné poistenie je zložité. Informujte sa čo všetko je touto poistkou kryté, do akej výšky a za akých podmienok, aby ste v prípade neočakávaných udalostí neostali zaskočení.

Ako správne porozumieť letákom lákajúcim na First minute ?


first minute
K internetovým reklamným banerom a letákom lákajúcim na First minute zľavy by sa často hodil aj nejaký druh dodatku či nápovedy. Častokrát sú na nich zobrazované iba niektoré špeciálne situácie, ktoré môžu nastať pri výbere dovolenky s lákadlom v podobe zľavy za skorý nákup. Ako príklad môžeme použiť náš zelený baner v úvode tejto stránky. Čo je z neho jasné na prvý pohľad ? Že sa jedná o ponuku cestovnej kancelárie Reny Travel, že akcia bola vyhlásená 1.1.2012, že výška zľavy je najviac 25% (slovíčko , takže v niektorých prípadoch môže byť nižšia), že akcia sa vzťahuje iba na letné dovolenky, že sa týka iba vybraných hotelov. Toľko sa z banera dá správne porozumieť.

Vysoké zľavy síce vyvolajú záujem klienta o ponuku tej ktorej cestovnej kancelárie, ale najvyššia uvedená zľava platí len pri vybraných hoteloch, prípadne pri 100% úhrade ceny zájazdu, alebo len v určitom type hotelových izieb a podobne. Ak sa rozhodnete kúpiť si dovolenku počas platnosti zliav za skorý nákup, odporúčame dôkladne preštudovať si celú ponuku, včítane podmienok kedy je možné si zľavu uplatniť.

Kedy je pre vás vhodná zľava za skorý nákup?
- ak presne viete kam chcete ísť
- ak máte pevne stanovený termín dovolenky
- ak ste väčšia skupina
- ak máte špeciálne požiadavky na umiestnenie, vybavenie prípadne typ ubytovacieho zariadenia



home taliansko chorvatsko

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára