Barbora Lukáčová: Lyžiarka telom i dušou


Barbora Lukáčová
Má 21 rokov, pochádza z Liptovského Mikuláša a obľubuje tenis, lezenie, motokáry, venčenie svojho psa Badyho, ale i stretnutia s priateľmi, ktorí ju najčastejšie oslovujú prezývkou Baja. Nikdy ju nenahovoríte, aby zjedla karfiol. Udobríte si ju však talianskou kuchyňou či sladkosťami. V budúcnosti by si rada vyskúšala sky diving. Talentovaná lyžiarka momentálne všetok svoj voľný čas delí medzi lyžovanie a školu. Sympatické mladé dievča a jej lyžiarsky talent sme sa rozhodli podporovať.


Ako ste sa dostali k lyžovaniu?
K lyžovaniu ma priviedli moji rodičia, ktorí sa taktiež pohybovali v tejto sfére. Mama ako pretekárka, otec ako tréner, no samotné rozhodnutie, či to chcem naozaj robiť ostalo na mne a považujem to za jedno z najlepších rozhodnutí môjho doterajšieho života. Lyžovanie mi veľa dalo, dáva a zrejme ovplyvní zvyšok môjho života. Nie je to len preto, že mi umožňuje spoznávať nové krajiny a ľudí. Vďaka lyžovaniu som samostatnejšia, zodpovednejšia a hlavne som si vypestovala pevnú vôľu či bojovať za svoje sny a ciele. Z toho následne vyplýva aj motto, ktorého sa držím: „Víťazi sa nikdy nevzdávajú, kto sa vzdáva nemôže zvíťaziť.“

Nie všetko nás na našej práci či koníčkoch nadchýna. Občas sa objavia činnosti, ktoré naozaj „nemusíme“. Je niečo, čo na lyžovaní nemáte rada?
Lyžovanie, asi ako každý šport je drina, hľadanie osobných hraníc a ich prekonávanie, odopieranie si množstva vecí z každodenného života s vidinou jediného cieľa- byť najlepší. Ja osobne nemám rada množstvo okruhov mojej kondičnej prípravy, či už stereotypný pobyt v posilňovni alebo nekončiace sa cyklistické etapy. Beriem to však ako nevyhnutnú súčasť niečoho väčšieho, preto každá kvapka potu a pretečených sĺz mi stojí za to. A povedzme si úprimne, konkurencia tiež nikdy nespí.

Úspechy športovcov sú výsledkom ich tvrdej práce a ctižiadostivosti. Bez pomoci iných ľudí by to však veľakrát nešlo. Kto pomáha vám?
Vystriedala som viacero klubov i trénerov a momentálne som zakotvila v TJ Slávia UK. Techniku sa snažím zlepšiť pod vedením trénera Ľubomíra Fabiana. Naozaj úprimne musím priznať, že za každým malým či veľkým úspechom stojí okrem tvrdej driny vždy omnoho viac. Preto si nesmierne vážim ľudí, ktorí ma podporujú a pomáhajú mi. Je to samozrejme rodina, ale i sponzori, kamaráti či firma Volkl, vďaka ktorej mám kvalitný materiál - lyže, ktoré si neviem vynachváliť.

Ktoré zo svojich úspechov si ceníte najviac?
Počas môjho doterajšieho pôsobenia som zažila množstvo sklamaní a pádov, ale o to viac si cením úspechy, ktoré som dosiahla a na ktoré som hrdá. Najviac si vážim 10.miesto v slalome na Majstrovstvách sveta juniorov( MSJ) v nemeckom Garmisch- Partenkirchene (2009), 2.miesto v slalome, obrovskom slalome a super kombinácii z Majstrovstiev Slovenska (M-SR,2009), 15. miesto v slalome na MSJ z francúzskeho Les Planards (2010), 2.miesto v slalome na M-SR 2010 či 4. miesto v superkombinácii zo svetovej zimnej univerziády v Turecku.

Každý športovec má ciele, ktoré by raz v blízkej či ďalekej budúcnosti chcel dosiahnuť. Prezradíte nám tie vaše?
Nuž, čo sa týka mojich najbližších cieľov, tie mám jasné. Samozrejme, sú vysoké, ale nie nedosiahnuteľné. Jedným z nich je bodovať v Európskom pohári a Svetovom pohári, ale i úspešne sa nominovať a neskôr reprezentovať na Univerziáde, Majstrovstvách sveta a na Olympiáde v Sochi.

Ste mladá a úspešná. Viem však, že okrem športovej činnosti nezanedbávate ani vzdelávanie. Je náročné spojiť tieto dve aktivity?
Vzdelanie je pre mňa veľmi dôležité, preto som si vybrala síce ťažšiu školu, ale takú ktorá ma naozaj baví. Preto moje rozhodnutie pri jej výbere bolo dosť jednoznačné a tak dnes študujem právo na Paneurópskej vysokej škole. Momentálne nastupujem do druhého ročníka bakalárskeho štúdia. Spojiť šport a štúdium je naozaj obtiažne, ale keďže nič nie je nemožné, tak i ja svoj voľný čas (hlavne apríl a máj) dobieham, čo som zameškala v škole. Nechcem, aby to vyznelo „bifľošsky“, ale takmer väčšinu voľného času venujem štúdiu.


lyžiarka telom i dušou


home taliansko chorvatsko

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára